Science Wiki
Advertisement

Αρμονία

Harmonia

- Βασίλισσα της Θήβας.

- Διάρκεια βασιλείας (από /έως):

- Θάνατος:

Καταγωγή[]

- Ανήκει στον Οίκο των Καδμιδών.

- Πατέρας: Άρης,

- Μητέρα: Αφροδίτη

- Σύζυγος: Κάδμος,

- Τέκνα:

Ετυμολογία[]

Πρότυπο:Rulers /

Το όνομα "Αρμονία" προέρχεται ή συνδέεται ετυμολογικά με την λέξη "αρμός ".

Βιογραφία[]

Σύμφωνα με Ελληνική Μυθολογία (Θεογονία του Ησιόδου), η Αρμονία ήταν θνητή ημίθεη θυγατέρα δύο θεών, του Άρεως και της Αφροδίτης).

Συζεύχθηκε τον βασιλέα των Θηβών Κάδμο (Αισχύλου Επτά επί Θήβας, στ. 105, 140, και Βιβλιοθήκη Απολλοδώρου Γ 4, 2).

Οι περισσότερες από τις θηβαϊκές γενεαλογίες σχετίζονται με αυτό το βασιλικό ζεύγος, και όλες οι μεγάλες οικογένειες των Θηβών ισχυρίζονταν ότι κατάγονταν από αυτούς.

Οι Αμαζόνες σύμφωνα με μία παράδοση ήταν κόρες της Αρμονίας.

Ωστόσο, κατά μία άλλη εκδοχή, η Αρμονία ήταν κόρη του Δία και της Ηλέκτρας, και καταγόταν από τη Σαμοθράκη, από όπου είχε απαχθεί από τον Κάδμο.

Αυτή την εκδοχή ασπάζεται ο Ευριπίδης στην τραγωδία του Φοίνισσαι (7) και ο Απολλώνιος ο Ρόδιος (Α 916).

Στους γάμους της Αρμονίας, που απετέλεσε για την εποχή του "πανελλήνιο γεγονός", ήταν παρόντες όλοι οι Ολύμπιοι θεοί, που κατέβηκαν από τον Όλυμπο για τον σκοπό αυτό, ενώ οι Μούσες απέδωσαν την γαμήλια ωδή.

Όταν ο Κάδμος και η Αρμονία αναγκάσθηκαν ή αποφάσισαν να εγκατέλειψουν τη Βοιωτία, αφήνοντας στον θρόνο τον εγγονό τους Πενθέα, μετέβησαν στους Εγχελείς τηςΙλλυρίας.

Στο τέλος της ζωής τους, οι δυο τους μεταμορφώθηκαν σε δράκοντες και μεταφέρθηκαν από τον Δία στα Ηλύσια Πεδία. (Πίνδαρος, Ολυμπιόνικοι Β 78).

Γαμήλια Δώρα[]

Τα σπουδαιότερα δύο ήταν

Αλλά και τα δύο δώρα στάθηκαν μοιραία αργότερα, για κάποιους από τους απογόνους της Αρμονίας ειδικότερα για τους Αλκμαίων, Αμφιάραος).

Σύμφωνα με άλλη παράδοση, αμφότερα ήταν δώρα του ίδιου του Κάδμου προς τη σύζυγό του, θεϊκής προελεύσεως βέβαια: ο Κάδμος τα διατηρούσε από την Ευρώπη, στην οποία τα είχε χαρίσει ο Δίας.

Σε μια τρίτη παράδοση, η εσθήτα της Αρμονίας ήταν δημιούργημα της Αθηνάς και του Ηφαίστου διαποτισμένο με δηλητήριο. Ο λόγος ήταν ότι οι δύο θεοί μισούσαν την Αρμονία ως καρπό της μοιχείας της Αφροδίτης με τον Άρη (η Αφροδίτη ήταν σύζυγος του Ηφαίστου).

Αστεροειδής[]

  • Ο αστεροειδής Αρμονία (40 Harmonia), που ανακαλύφθηκε το 1856, έλαβε το όνομά του από τη μυθική βασίλισσα της Θήβας.

Εσωτερική Αρθρογραφία[]

  • Ηγεμόνες Θήβας
  • [[ ]]

Βιβλιογραφία[]

  • Emmy Patsi-Garin: «Επίτομο λεξικό Ελληνικής Μυθολογίας», εκδ. οίκος Χάρη Πάτση, Αθήνα 1969.

Ιστογραφία[]

Επίσης,

Advertisement