FANDOM

Βάνδαλοι

Vandals

Maps-Vandals-01-goog

Βάνδαλοι

- Είναι ένας ιστορικός λαός.

ΕτυμολογίαEdit

Η ονομασία "Βάνδαλοι" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "[[]]".

ΙστορίαEdit

Βάνδαλοι ονομάστηκαν στους πρώτους χριστιανικούς χρόνους διάφορες Γερμανικές φυλές και ιδιαίτερα οι Χάστιγγοι και οι Σίλιγγοι.

Στα τέλη του τετάρτου αιώνα μ.Χ. οι Βάνδαλοι μαζί με τους Αλανούς, μία νομαδική φυλή ιρανικής καταγωγής, ανέβηκαν τον ποταμό Δούναβη μέχρι τις πηγές του και τελικά εξόρμησαν στη Γαλατία και την λεηλάτησαν.

Κατόπιν εισέβαλαν στην Ιβηρική χερσόνησο και εγκαταστάθηκαν εκεί, αφού διαμοίρασαν τη χώρα σε ομόσπονδες συμμαχίες.

Στην Ισπανία τους επιτέθηκαν οι Βησιγότθοι με εντολή των Ρωμαίων, που δεν έβλεπαν ευνοϊκά το ότι άρχισαν να μειώνονται οι κτήσεις τους. Έτσι οι Βάνδαλοι με αρχηγό τον Γιζέριχο αναγκάστηκαν να διεκπεραιωθούν στην Βόρεια Αφρική.

Το 439 μ.Χ., μετά από πολλούς αγώνες, κατέλαβαν την Καρχηδόνα και την έκαναν πρωτεύουσά τους. Δημιούργησαν στόλο και άρχισαν πειρατικές επιδρομές που έφθασαν μέχρι και την Ελλάδα.

Η Βυζαντινή Αυτοκρατορία έστειλε εναντίον τους τον στρατηγό Άσπαρα με στρατό, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Ο Γιζέριχος, το 455, με ισχυρό στόλο αποβιβάσθηκε στην Ιταλία και κατέλαβε τη Ρώμη. Οι στρατιώτες του λεηλάτησαν την πόλη επί δύο εβδομάδες και κατέστρεψαν με αγριότητα όλα τα έργα τέχνης (οικοδομήματα, αγάλματα, κομψοτεχνήματα κλπ.) Η πράξη τους αυτή έμεινε στην ιστορία με το όνομα "βανδαλισμός" και από τότε έτσι ονομάζεται κάθε καταστροφή μνημείων πολιτισμού.

Μετά τις καταστροφές τους οι Βάνδαλοι εγκαταστάθηκαν στη Ρώμη. Αρκετοί ασπάστηκαν τον Αρειανισμό.

Τελικά οι Βάνδαλοι νικήθηκαν από τον αυτοκράτορα του Βυζαντίου Ιουστινιανό. Ο στρατηγός του Βελισάριος αποβιβάστηκε κοντά στην Καρχηδόνα δύο φορές, οπότε ο αρχηγός τους Γελίμερος αναγκάστηκε να παραδοθεί το 534 μ.Χ.

Τα υπολείμματα των Βανδάλων αναμίχθησαν με άλλες φυλές της Βόρειας Αφρικής (Βέρβερους κ.ά.) και βαθμιαία εξαφανίστηκαν.

Αρκετοί από τους αιχμαλώτους του Βελισάριου κατετάγησαν στον Βυζαντινό στρατό και αφομοιώθηκαν από τους Βυζαντινούς.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Ikl Κίνδυνοι ΧρήσηςIkl

Επίσης,

IonnKorr-System-00-goog