Ηλιόσφαιρα

Heliosphere

Ηλιόσφαιρα Ηλιοσφαιρική Ερείκη (Heliosheath) Ηλιόπαυση

Ηλιακός Άνεμος Διαστρικός Άνεμος Ηλιόσφαιρα Ηλιοσφαιρική Ερείκη (Heliosheath) Ηλιόπαυση Τερματικό Κρουστικό Όριο Τοξοειδές Κρουστικό Όριο

Μαγνήτης, Γαιομαγνητικό Πεδίο

Ηλιακός Άνεμος. Αλληλεπίδραση με Γήινη Μαγνητόσφαιρα

Οι μαγνητικές γραμμές του Ήλιου εκτείνονται από ολόκληρη την επιφάνειά του προς τον Μεσοπλανητικό Χώρο.

Περιστρεφόμενη Περιοχή Αλληλεπίδρασης. Διακρίνεται η δημιουργία δύο κρουστικών κυμάτων αλληλεπίδρασης ταχέος και βραδέος ρεύματος Ηλιακού Ανέμου, του ηγούμενου (Forward Wave) και του ανάστροφου (Reverse Wave) και η μεταξύ τους συν-περιστρεφόμενη περιοχή

Ηλιόσφαιρα, Ηλιοκολεός

- Είναι μία Διαστημική Περιοχή

Ετυμολογία[επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Η ονομασία "Ηλιόσφαιρα" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη "Ήλιος".

Εισαγωγή[επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Η Ηλιόσφαιρα είναι μια περιοχή στο Διάστημα στο Διαστρικό Μέσο (υδρογόνο και ήλιο που διαπερνά τον Τοπικό Γαλαξία) από τον Ηλιακό Άνεμο.

Αν και ηλεκτρικά ουδέτερα τα άτομα από το διαστρικό όγκο μπορούν να διαπεράσουν αυτήν την φυσαλίδα.

Σχεδόν το σύνολο του υλικού της ηλιόσφαιρας προέρχεται από τον Ήλιο.

Θεωρήθηκε για δεκαετίες ότι εκτείνεται σε μία μεγάλη περιοχή σε σχήμα όπως του κομήτη, αλλά το 2009 τα δεδομένα από το Cassini και IBEX δείχνουν ένα διαφορετικό σχήμα.

Μια άλλη αλλαγή είναι ότι ο Ηλιοσφαιρικός Κολεός (Heliosheath) δεν είναι ομαλός, αλλά γεμάτος με μαγνητικές δίνες.

Για τα πρώτα δέκα δισεκατομμύρια χιλιόμετρα της ακτίνας του, ο Ηλιακός Άνεμος ταξιδεύει με ταχύτητα που υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα την ώρα.

Δεδομένου ότι αρχίζει να συγκρούεται με το Διαστρικό Μέσο, επιβραδύνεται ώσπου τελικά να σταματήσει εντελώς.

Το σημείο όπου ο ηλιακός άνεμος επιβραδύνεται είναι το όριο του κρουστικού κύματος (Termination Shock).

Το εξωτερικό όριο της Ηλιόσφαιρας ονομάζεται Ηλιόπαυση (Heliopause). Η Ηλιόπαυση είναι το όριο της Ηλιόσφαιρας, η επιφάνεια όπου η πίεση των εξερχόμενων σωματιδίων του ηλιακού ανέμου και των εισερχόμενων σωματιδίων από τη μεσοαστρική περιοχή εξισορροπούνται.

Έξω από την περιοχή της Ηλιόσφαιρας υπάρχει το Τοξοειδές Κρουστικό Κύμα (Bow Shock) που δημιουργείται από την κίνηση του Ήλιου μέσα στον Γαλαξία.

Βόγιατζερ[επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Σήμερα το διαστημικό σκάφος Βόγιατζερ 1 της ΝΑΣΑ εχει εισέλθει σε μια νέα περιοχή μεταξύ του Ηλιακού Συστήματος και το Διαστρικό Διάστημα.

Τα δεδομένα που προέρχονται από το Βόγιατζερ 1 κατά το τελευταίο έτος αποκαλύπτουν αυτή τη νέα περιοχή να είναι ένα είδος «κοσμικού καθαρτηρίου». Εκεί, ο άνεμος των φορτισμένων σωματιδίων από τον Ήλιο έχει ηρεμήσει, το Μαγνητικό Πεδίο του Ηλιακού Συστήματος έχει συσσωρευθεί, και υψηλής ενέργειας σωματίδια από το εσωτερικό Ηλιακό Σύστημα φαίνεται να διαρρέουν έξω στο διαστρικό διάστημα.[1]

Υποσημειώσεις[επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Εσωτερική Αρθρογραφία[επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Βιβλιογραφία[επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ιστογραφία[επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Επίσης,