FANDOM

Ιαπωνία

Japan , Nippon

Maps-Japan-goog

Ιαπωνία.

Κράτος και ιστορική χώρα της Ανατολικής Ασίας.

Οι κάτοικοι καλούνται Ιάπωνες.

ΕτυμολογίαEdit

Πρότυπο:Countries /Asia Eastern

Η ονομασία "Ιαπωνία" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη " ".

ΤοποθεσίαEdit

Τα σύνορά της είναι:

ΜορφολογίαEdit

Η Ιαπωνία αποτελεί νησιωτική χώρα, με κυριότερα νησιά το Χοκκάιντο, το Σικόκου, το Κυούσου και το Χονσού, στα οποία μπορούν να προστεθούν περίπου 3.000 μικρότερα νησιά. Ορεινή και ηφαιστειογενής είναι η αλυσίδα των νησιών της, με τα πολυάριθμα ηφαίστειά της, 192 στον αριθμό. Βρίσκεται στην ηφαιστειακή ζώνη του Ειρηνικού Ωκεανού ενώ το έδαφός της είναι κατά βάση ορεινό, με δύο κύριες οροσειρές. Στη μία από αυτές ξεχωρίζει η οροσειρά των Ιαπωνικών Άλπεων που χωρίζει στη μέση το νησί Χονσού και εκτείνεται μέχρι το ηφαίστειο Φούτζι. Οι ποταμοί της Ιαπωνίας έχουν γενικά μικρό μήκος με μόλις έξι από αυτούς να υπερβαίνουν τα 200 χιλιόμετρα. Χαρακτηρίζεται ακόμα από αρκετές λίμνες, πολλές από τις οποίες σχηματίζονται στον κρατήρα των ηφαιστείων της.

  • Έκταση: 377.835 km²
  • Κύριες νήσοι: Χονσού, Χοκκάιντο, Κυούσου, Σικόκου
  • Ακτογραμμή: 29.751 km
  • Υψηλότερη κορυφή: Όρος Φούτζι, 3.776 m

ΕισαγωγήEdit

Η Ιαπωνία (ιαπωνικά: 日本) είναι χώρα της Ανατολικής Ασίας. Αποκαλείται από τους κατοίκους της Νιχόν (Nihon) ή Νιππόν (Nippon) και το όνομά της είναι συνδυασμός δύο ιδεογραμμάτων, που σημαίνουν ήλιος και αρχή αντίστοιχα. Είναι γνωστή επίσης ως Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Εκτείνεται σε μεγάλο μέρος του Ιαπωνικού Αρχιπελάγους, στον βορειοδυτικό Ειρηνικό Ωκεανό και κατά μήκος των ακτών της Ρωσίας και της Κορέας, από τις οποίες χωρίζεται από τη Θάλασσα της Ιαπωνίας. Αποτελείται από τέσσερεις μεγάλες νήσους, Χοκκάιντο, Σικόκου, Κυούσου και Χονσού, τα οποία συνοδεύονται επίσης από χιλιάδες μικρότερα.

ΚλιματολογίαEdit

Λόγω της μεγάλης έκτασης της χώρας, το κλίμα της Ιαπωνίας υφίσταται διαφοροποιήσεις ανάλογα με το Γεωγραφικό Πλάτος και το υψόμετρο. Η μέση θερμοκρασία το θέρος είναι 30°C, ενώ τον χειμώνα 4,7°C. Οι νότιες ακτές χαρακτηρίζονται από ήπιο κλίμα, ενώ στο βορρά τους χειμερινούς μήνες καταγράφονται γενικά πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Ειδικότερα, διακρίνονται έξι διακριτές κλιματικές ζώνες:

  • Χοκκάιντο: Το Χοκκάιντο διαθέτει γενικά ήπιο κλίμα με χαμηλές θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
  • Θάλασσα της Ιαπωνίας: Χαρακτηρίζεται από ισχυρές χιονοπτώσεις λόγω των βορειοδυτικών ανέμων κατά τους χειμερινούς μήνες. Το καλοκαίρι η περιοχή είναι ψυχρότερη από την πλευρά του Ειρηνικού Ωκεανού, αν και υπό ορισμένες συνθήκες μπορούν να αναπτυχθούν και πολύ υψηλές θερμοκρασίες.
  • Κεντρικές ορεινές περιοχές (Chuo-kochi): Χαρακτηρίζονται από έντονες θερμοκρασιακές διαφορές μεταξύ του καλοκαιριού και του χειμώνα.
  • Seto-naikai: Είναι η εσωτερική θαλάσσια περιοχή που συνδέει τον Ειρηνικό Ωκεανό με τη Θάλασσα της Ιαπωνίας. Λόγω της παρουσίας των ορέων Τσουγκόκου και Σικόκου, η περιοχή χαρακτηρίζεται από ασθενείς ανέμους και ήπιο κλίμα, με μικρές διαφοροποιήσεις στη θερμοκρασία ανάμεσα στους χειμερινούς και καλοκαιρινούς μήνες.
  • Ειρηνικός Ωκεανός: Χαρακτηρίζεται από χαμηλές θερμοκρασίες το χειμώνα με ελαφρές χιονοπτώσεις και υψηλές θερμοκρασίες και υγρασία το καλοκαίρι.
  • Νοτιοδυτικά νησιά: Χαρακτηρίζονται από ημιτροπικό κλίμα με ζεστούς χειμώνες και υψηλές θερμοκρασίες την διάρκεια του καλοκαιριού. Η εμφάνιση τυφώνων είναι σύνηθες φαινόμενο (το 2004 εμφανίστηκαν συνολικά 10 τυφώνες).

ΠολιτισμόςEdit

Το θέατρο στην Ιαπωνία γνωρίσει γνωρίζει εξαιρετική άνθηση. Στην Ιαπωνία αναπτύχθηκε το "θέατρο Νο", λέξη που σημαίνει «παράσταση, εκτέλεση, δράμα». Οι ηθοποιοί την εκτελούν με αργές και τελετουργικές κινήσεις.

ΔημογραφίαEdit

Το Τόκιο είναι μία από τις μεγαλύτερες πόλεις της Γης με περισσότερους από 12.500.000 κατοίκους. Η Γιοκοχάμα βρίσκεται σε απόσταση 35 χιλιομέτρων και έχει περισσότερους από 2,7 εκατομμύρια κατοίκους. Άλλες μεγάλες πόλεις της είναι το Κιότο, η Οσάκα, η Ναγκόγια και οι ιστορικές πόλεις Χιροσίμα και Ναγκασάκι, που το 1945 καταστράφηκαν εντελώς από ατομικές βόμβες.

ΟικονομίαEdit

Η Ιαπωνία είναι μια από τις ισχυρότερες βιομηχανικές χώρες και μαζί με άλλες αποτελούν σήμερα μια ισχυρή βιομηχανική και εμπορική ζώνη που ανταγωνίζονται τις Η.Π.Α και την Ευρώπη.

Η μεγάλη οικονομική ανάπτυξη της Ιαπωνίας συντελέστηκε σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα και μετά από σημαντικές καταστροφές που είχαν συμβεί στη χώρα κατά τη διάρκεια του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, γεγονός που αποτέλεσε το "ιαπωνικό θαύμα".

ΙστορίαEdit

Η Ιαπωνία έχει ιστορία χιλιετηρίδων.

Πιθανότατα οι Ιαπωνικές νήσοι είναι οι Νήσοι των Σατύρων που αναφέρει ο Κλαύδιος Πτολεμαίος.

Οι επιστήμονες πιστεύουν πως οι Ιάπωνες ως εθνολογικό σύνολο προέρχονται από πολλές ομάδες, οι οποίες μετανάστευσαν στίς νήσους από άλλα σημεία της Ασίας, στα οποία περιλαμβάνονται η Κίνα και η Κορέα. Οι αρχαιολογικές έρευνες, ωστόσο, υποδεικνύουν πως οι Ιαπωνικές νήσοι κατοικούνταν ήδη από το 30.000 π.Χ.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Ikl Κίνδυνοι ΧρήσηςIkl

Επίσης,

IonnKorr-System-00-goog