FANDOM

Μήδεια

Medea

Rulers-Colchis-Medeia-01-wik

Μήδεια

Rulers-Colchis-Apsyrtus-01-goog

Η δολοφονία του Άψυρτου από την Μήδεια και τους Αργοναύτες

- Πριγκήπισσα της Κολχίδας.

- Γέννηση:

- Θάνατος:

ΕτυμολογίαEdit

Πρότυπο:Rulers /Colchis

Η ονομασία "Μήδεια" σχετίζεται ετυμολογικά με την λέξη " Μηδία".

ΓενεαλογίαEdit

- Πατέρας: Αιήτης

- Μητέρα: Εκάτη

- Σύζυγος: Ιάσων

- Τέκνα:

ΕισαγωγήEdit

Rulers-Colchis-Medeia-02-goog

Μήδεια

Rulers-Colchis-Medeia-03-goog

Μήδεια. Σύγχρονη Αναπαράσταση

Rulers-Colchis-Medeia-04-goog

Μήδεια.

Rulers-Colchis-Medeia-05-goog

Μήδεια

Rulers-Colchis-Medeia-06-goog

Μήδεια

Ένα από τραγικότερα πρόσωπα της ελληνικής μυθολογίας. Το όνομά της συνδέεται με πολλούς φόνους και τραγικά γεγονότα.

Στην Ελληνική Μυθολογία, η Μήδεια είναι κόρη του βασιλέα της Κολχίδας Αιήτη και της Ωκεανίδας Ιδυίας ή Εκάτης. Από τη θεία της, Κίρκη, είχε μάθει την τέχνη της μαγείας, την οποία χωρίς δισταγμό χρησιμοποιούσε σ' όλη την ζωή της.

Μήδεια και ΑργοναύτεςEdit

Όταν ο Ιάσων, αρχηγός της Αργοναυτικής εκστρατείας, έφθασε στην Κολχίδα, η Μήδεια τον ερωτεύτηκε και έθεσε στην διάθεσή του όλα τα μέσα της τέχνης της, ώσπου ο ήρωας να αποκτήσει το Χρυσόμαλλο Δέρας.

Ύστερα από αυτό ακολούθησε τον εραστή της κατά την επιστροφή των Αργοναυτών στην Θεσσαλία.

Για να αργοπορήσει τον Αιήτη, ο οποίος τους καταδίωκε, τεμάχισε τον αδελφό της, Άψυρτο, και σκόρπισε στη θάλασσα τα μέλη του. Ο δύστυχος πατέρας τότε εγκατέλειψε την καταδίωξη και επιδόθηκε στην περισυλλογή των μελών του άτυχου υιού του.

Μετά από απηνή καταδίωξη από τους Κόλχους, στον Δούναβη, στην Βόρεια Βαλκανική και την Αδριατική Θάλασσα, η Μήδεια συζεύχθηκε τον Ιάσονα στην Κέρκυρα, την νήσο των Φαιάκων.

Πήγαν στην Κρήτη. Εκεί η Μήδεια σκότωσε τον Τάλω.

Εκδίωξη από την ΙωλκόEdit

Όταν τελικά επέστρεψαν στην Ιωλκό, ο Ιάσων την ώθησε να εκδικηθεί τον Πελία, φονέα του πατέρα και του αδελφού του κατά τη διάρκεια της εκστρατείας του.

Η Μήδεια τότε έπεισε τις κόρες του Πελία να τεμαχίσουν το σώμα του πατέρα τους και να το βράσουν, γιατί έτσι δήθεν θα κατόρθωναν να τον κάνουν πάλι νέο.

Καταφυγή στην ΚόρινθοEdit

Μετά την εκδίωξη του ζεύγους των εραστών από την Ιωλκό, από το γιο του Πελία, Άκαστο, αυτοί κατέφυγαν στην Κόρινθο, όπου έζησαν για ένα διάστημα ευτυχισμένοι, μέχρις ότου ο Ιάσων εγκατέλειψε την Μήδεια για να μνηστευτεί την κόρη του βασιλέα Κρέοντα, Γλαύκη.

Η Μήδεια και πάλι χρησιμοποίησε τα μαγικά της φίλτρα για να εκδικηθεί την αντίζηλο της. Της δώρισε έναν δηλητηριασμένο χιτώνα ως γαμήλιο δώρο, ο οποίος έβγαζε φλόγες και την έκαψε.

Η εκδίκηση της όμως δεν σταμάτησε εδώ, αλλά έφθασε στο πλέον αποτρόπαιο έγκλημα της αιμοβόρας σταδιοδρομίας της. Σκότωσε τα δύο της τέκνα Φέρητα και Μέρμερο, που είχε αποκτήσει με τον Ιάσονα.

Καταφυγή στην ΑθήναEdit

Στην συνέχεια η Μήδεια ανέβηκε σε ένα άρμα που το έσερναν πτερωτοί δράκοντες και πήγε στην Αθήνα, όπου συζεύχθηκε με τον Αιγέα και απέκτησε τον Μήδο.

Όταν όμως προσπάθησε να δηλητηριάσει το επελθόντα Θησέα ο Αιγέας την έδιωξε κι εκείνη κατέφυγε κοντά στο γιο της, Μήδο, στην Ασία, στη χώρα που από το όνομα της ονομάστηκε Μηδία.

Μετά το τέλος της ζωής οδηγήθηκε από τους θεούς στα Ηλύσια Πεδία, όπου και έγινε σύζυγος του Αχιλλέα, παραμένοντας έτσι πράγματι μέχρι σήμερα αθάνατη.

ΤέχνηEdit

Οι αρχαίοι Έλληνες συγγραφείς δημιούργησαν αρκετά έργα, με γνωστότερο την "Μήδεια" του τραγικού Ευριπίδη, μέσα από το οποίο ο συγγραφέας, με τα πιο έντονα χρώματα, διηγείται τις περιπέτειες της Μήδειας κι όλα τα δράματα που δημιουργούνται εξαιτίας της.

Για τη Μήδεια έγραψαν έργα κι οι Λατίνοι συγγραφείς, όπως ο Σενέκας, ο Οβίδιος, ο Έννιος κ.ά.

Η αρχαία αγγειογραφική τέχνη έχει να παρουσιάσει πολλές παραστάσεις της Μήδειας, που η φιγούρα της δεσπόζει μέσα σ' όλες τις αναπαραστάσεις των τότε συμβάντων, όπως αυτό της αργοναυτικής εκστρατείας κ.ά.

ΑστρονομίαEdit

Ο αστεροειδής 212 Μήδεια (212 Medea), που ανακαλύφθηκε το 1880, έλαβε το όνομά του από αυτή.

ΥποσημειώσειςEdit

ΒιβλιογραφίαEdit

ΙστογραφίαEdit

Ikl Κίνδυνοι ΧρήσηςIkl

Επίσης,

IonnKorr-System-00-goog